Про ліквідацію СПД ФО від юриста #kat_ua

Оригінал посту знайдено у    Як ліквідувати СПД-ФО.

Ця невеличка стаття присвячена актуальній темі щодо ліквідації СПД-ФО, актуальність котрої підвищується в зв’язку з прийняттям нового ПК та проблем котрі він несе IT-індустрії. Стаття написана за власним досвідом ліквідації і на 16.11.2010 статус СПД-ФО ліквідовано. Це зайняло три місяці.
(!!!)Важливо! Більшість заяв, котрі важливі, пропоную подавати у двох екземплярах щоб на вашій копії був вхідний. Без цього можете потім мати проблеми. Тому навіть якщо заява написана від руки – робите в податковій ксерокопію та отримуєте дату та вхідний на своїй копії заяви. Особисто в мене ледве не втратили заяву в якій я здавав свідоцтво ЕП.

Крок 0. Для більш простішої ліквідації з СПД-ФО на Єдиному податку сперш за все до 15 числа попереднього місяця перед початком нового кварталу напишіть в податкову заяву в довільній формі, що ви з такого-то числа та місяцю переводитесь на загальну систему оподаткування. До цієї заяви прикріпляєте свідоцтво ЕП та віддаєте в вікно податкової.
Приклад заяви тут:
http://www.dtkt.com.ua/show/3cid0307.html
Якщо цього не зробити, нічого страшного але доведеться сплатити за весь квартал, поки на подасте заяву на ліквідацію свідоцтва ЕП в зв’язку з ліквідаціє СПД-ФО.

Крок 1. Йдемо до державного реєстратора, кажемо про бажання ліквідувати СПД-ФО. Вам дають рахунок на котрий ви сплачуєте 17 грн. Після того як принесете платіжне повідомлення з банку, при державному реєстратору пишете заяву про припинення та отримуєте "Опис-документів, … про припинення підприємницької діяльності". Перевірка йде два місяці і повернетесь ви сюди тільки через два місяці (реєстратор мені олівцем написав дату коли прийти з усіма документами). На зворотній сторінці опису написано перелік документів для ліквідації (можливо з адресами установ, як було в мене). Тепер йдемо по цим установам.

Крок 2. Довідка з фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Так як я не мав своїх працівників, то довідку видали майже зразу, перевіривши це по базі.

Крок 3. Довідка з фонду зайнятості. Так як я не мав своїх працівників, то довідку видали майже зразу, перевіривши це по базі.

Крок 4. Довідка з фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві. Так як я не мав своїх працівників, то довідку видали майже зразу, перевіривши це по базі.

Крок 5. Довідка з пенсійного фонду. Приходите в пенсійний фонд. Ситуація відрізняється якщо ви ще на єдиному податку чи вже ні. Проплачуєте всі збори в пенсійний фонд (з липня місяця в зв’язку з виходом нового закону), суму та рахунок вам підрахує інспектор.
5.1 Якщо вже не на єдиному, то здаєте форми персоніфікації і вам дають довідку.
5.2 Якщо ще на єдиному, то платите всі збори в пенсійний фонд до кінця кварталу (єдиний можна ліквідувати тільки раз у квартал). Після 5-го числа попереднього місяця перед початком нового кварталу приходите та здаєте форми персоніфікації і вам дають довідку.

5.3 Здаєте форми Додаток 6 та Додаток 5 (перші два аркуші), та додаток 26
http://www.odessa.ua/images/File/Gosudarstvo/Pensionniy/Dodatok_5.doc
http://www.odessa.ua/images/File/Gosudarstvo/Pensionniy/Dodatok_6.doc
http://pfu.gov.ua/pfu/file/link/92717/file/dod26.doc
5.4 Отримуєте довідку про зняття з обліку в пенсійному фонді, ставите печатки та підписи у всіх кабінетах і ви вже не зареєстровані в цій інстанції.

Крок 6. Податкова (самий складний).
Купляєте:
– 2 форми 8-ОПП (одну буде потрібно для ліквідації банківських рахунків). http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/an/633357/REG2612.html#633357
– Заява на аудит (форма звернення в податкову та в довільній формі).
– Великий обхідний.
– Малий обхідний.
– Дві ксерокопії "опису" від держреєстратора.
6.1 Заповнюєте форму 8-ОПП частково в двох екземплярах, ставите галку напроти " довідку про відсутність заборгованості… 22-ОПП".
6.2 Пишете заяву на аудит та заповнюєте поля Малого та Великого обхідного.
6.3 Йдете до в кімнату котра обслуговує ліквідацію СПД та заповнюєте інші поля 8-ОПП двох екземплярів.
6.4 З однією з заповнених 8-ОПП йдете в банк та закриваєте рахунки (скільки у вас там є). Для цього в Приватбанку мені довелося обнулити всі рахунки (перевів гроші на картку відкриту там на мене як фіз-особу), та заплатити 10 грн за закриття рахунків. В банку на кожний рахунок вам видадуть бланк закриття. З цим бланком приходите в податкову, ставите печатки. З кожного з бланку частину зоставляє в себе податкова (як і з відкриттям). З цими частинами бланків знову приходите в банк та віддаєте їм другу частину кожного бланку. Вам зостається невеличкий корінець з кожного бланку на рахунок, що рахунки закриті.
6.6 Підписуєте малий обхідний по кімнатам які на ньому вказані.
6.7 (ОСОБЛИВО!!!)Якщо ви ще не на загальній системі, а на єдиному податку – сплачуєте до кінця кварталу та пишете заяву в довільній формі що ви ліквідуєте свідоцтво ЕП в зв’язку з ліквідацією СПД-ФО. Якщо ви на єдиному і це не зробили, то можете заплатити податок ще за наступний квартал. Здаєте заяву з свідоцтвом в віконце податкової.
6.8 Здаєте:
– 1 форму 8-ОПП
– заяву на аудит
– підписаний у всіх кімнатах Малий обхідний, та з заповненим заголовком Великий обхідний
– дві ксерокопії опису держреєстратора
– дві оригінали 4-ОПП які вам видавали при реєстрації СПД.
6.9 Після закриття рахунків в банку, ліквідації свідоцтва ЕП, заповнення на здачі всіх документів місяць чекаєте аудиту.

6.10 Особисто я аудиту не дочекався і через два місяці з подачі заяви пішов сваритися в податкову до до зам. начальника по роботі з фізичними особами. Затягування аудиту це досить стандартна справа тому якщо через місяць вам не подзвонили то треба самому йти.

6.11 Після цього інспектор, котрий повинен був проводити аудит, запросив Форму10, виписки з банківських рахунків за увесь період діяльності (але це залежить від податкової, наприклад в Києві виписки не вимагають) та первинні документи.

З приводу первинних документів – вимагати у вас можуть тільки документи зовнішньоекономічної діяльності. Тому якщо загубили деякі акти чи договори з внутрішньо-економічної діяльності (і ви цей час були на ЕП) то можете замість них надати таку заяву http://narod.ru/disk/27436674000/no_acts.zip.html В ній написано чому ви не повинні зберігати первинні документи тому вони й відсутні. При цьому вам зможуть нарахувати штрафи тільки якщо відсутні договори зовнішньоекономічної діяльності.

6.12 Десь за неділю був проведений аудит по документах, після цього заповнюєте ліквідаційну декларацію (звичайна декларація фіз-особи з надписом "Ліквідаційна" поверх).

6.13 Тепер підписуєте Великий обхідний у всіх кімнатах в яких сказано. Особливо в мене була переплата податку на 1.9 грн тому десь 4 дні проводилось зняття переплати в зарахування в бюджет держави. Переплату можливо зарахувати або в бюджет держави або перевести на рахунок.

6.14 Після підписання великого обхідного вам видають 22-ОПП після цього з цією довідкою, якщо є усі інші можливо йти до держреєстратора.

Крок 7. Знищуємо печатку якщо вона є. В мене не було, так що можу тільки розповісти з підручника.
7.1 подаємо в дозвільну систему РУГУ МВС України
– клопотання про знищення печатки;
– відбитки печатки у двох примірниках;
– підтвердження оплати послуг;
– саму печатку.

Крок 8. Після отримання всіх довідок через два місяці з початку процедури ліквідації йдемо до держреєстратора з:
– довідками;
– свідоцтвом про реєстрацію;
– трьома екземплярами реєстраційної картки "форми-12".

Все. Починаємо працювати за "Швейцарським" варіантом.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s