Законопроект №6601: топтання по демократії

Василь Мокан, для УП _ Середа, 07 липня 2010, 17:08

Призначення місцевих виборів на 31 жовтня, з одного боку, не регламентується жодною нормою Конституції, з іншого – покликане припинити напівлегальне існування місцевих органів влади, рішення яких вже другий місяць поспіль є нелегітимними і можуть бути оскарженими в суді.

В будь-якому випадку, якнайшвидше проведення виборів виглядає краще, ніж подальше їх відтягнення або ж скасування взагалі.

Інша справа, що законодавчо не дано відповіді на запитання – як бути з тими місцевими радами, які були сформовані на позачергових виборах протягом останніх чотирьох років. Існуюче рішення КСУ від 4 червня 2009 року (№ 13-рп/2009) дає імунітет таким радам на повний термін їхніх повноважень.

Виходить, що цим закладається перманентний виборчий процес, адже країну поглине хвиля постійних довиборів органів місцевої влади. В протилежному випадку, для уніфікації термінів повноважень депутатів і мерів та одночасного проведення місцевих виборів по всій країні необхідні відповідні зміни до Конституції.

Ця проблема стосується сотень населених пунктів, зокрема мера Києва і депутатів Київради, а також депутатів Тернопільської обласної ради.

Водночас, значно більше питань виникає до базового законопроекту (реєстраційний номер 6601), який під місцеві вибори лобіює чинна влада. Проект змін до виборчого законодавства радикально змінює правила гри на місцевому рівні і характеризується виключно утилітарними інтересами правлячої коаліції.
Читати далі

7 thoughts on “Законопроект №6601: топтання по демократії

  1. Я не пойму людей, які бояться постіних виборів. Бля, та в штатах вибирають керівників комунальних підприємств, шефів поліції, суддів… все звісно залежить від конкретного штату, але…
    Бля, та ці люди дбають про інтереси громади, бо вони їй підзвітні. А в нас бояцця що в Києві (і тільки в Києві) не пероберуть місцевих депів. Я шось не пойму: яке мені, івано-франківцю, діло, коли в Києві витікає 5-річний строк? як це на мене вплине? і навпаки хулі києву перейматися, коли в мене вибори міського голови? господарюйте там собі і не лізьте в мій город. Чи це цікаво державі, хто займається організацією мого життя? чого це вона полізла в моє магдебурське право?

  2. Під кожну нову владу перекроюють закони про вибори, як би ж то в нас було так як Ви написали, як в шташах, чи де в іншому місці, де “ці люди дбають про інтереси громади, бо вони їй підзвітні”.

  3. я коментував перманентність виборчого процесу: це не аргумент, його нічого боятися.
    сам закон порушує право бути браним, і те, що він поганенький я згідний.

Залишити відповідь

